Wat is het meest karikatuur historische uiterlijk van een Germaanse Fries, een Stoere Sallander en een Romeinse Maastrichtenaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De Germaanse Fries kenmerkt zich met name door zijn norse uiterlijk, blonde baard, en korte spitse neus. Zijn knieen staan iets naar buiten gedraaid waardoor hij O-benen heeft. Daarnaast is hij over het gehele lichaam zwaar behaard, en heeft een zeer slechte smaak wat kleding betreft.

De Stoere Sallander heeft misschien een even krachtige uitstraling als de Germaanse Fries, maar is verre van nors en stijlloos. De Stoere Sallander heeft vrijwel altijd een glimlach op het gezicht, en staat rechtop met de borst vooruit. Hij heeft blozende bolle wangetjes, en volle borstelige wenkbrauwen.

De Romeinse Maastrichtenaar is onverstaanbaar. Al doet dat er niet toe want het Limburgse dialect van het Latijn is al sinds de 13e eeuw vanuit de kerk verboden, omdat het toen door Romeins Maastrichtse spionnen als geheimtaal werd gebruikt. Romense Maastrichtenaren zien er ook erg geniepig uit. Ze lopen sluipend en iets voorover geboven en hebben een lange puntige neus, en een diepe frons op het gezicht, waarin 2 zwarte kraalachtige oogjes alle kanten op speuren. Onder de toga verbergt de Romeinse Maastrichtenaar allerlei geheime documenten en spionage gereedschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-) Iets in mij zegt dat jij noch uit Friesland, noch uit Maastricht komt.... +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct. Maar ik ben wel een expert op het gebied van antropologie, frenologie en cultuurhistorie.
Daarnaast weet ik ook alles van Computers & Internet, Elektronica, Entertainment & Muziek, Eten & Drinken, Financiën & Werk, Huis & Tuin, Kunst & Cultuur, Maatschappij, Persoon & Gezondheid, Sport, Spel & Recreatie, Vakantie & Reizen, Vervoer en van Wetenschap
Maar dat doet er voor deze vraag even niet toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-) Da's best veel!
Dan ben je wellicht ook bekend met het boek "zo schreed de beschaving voort" Van Leonard Huizinga. Zo niet, dan kan ik je dat van harte aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij lees je dan toch minstens de Donald Duck en ben je een kenner op het gebied van Asterix en Obelix!