Hoe heet de man die ergens in de 16e, 17e of 18e eeuw leefde en 'Diamond ...' werd genoemd?

Ik leer een tentamen over de vroegmoderne geschiedenis en ik herinner mij dat ik iets had gehoord over een man die 'diamond ...' werd genoemd. De ... is zijn naam

Toegevoegd na 4 uur:
Volgens mij was het iemand tijdens de commerciele revolutie

Toegevoegd na 5 uur:
Ik bedoel niet Cecil Rhodes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De favoriete hond van Isaac Newton heette Diamond, wellicht heb je het daarover? Isaac Newton leefde van 1643-1727.. Diamon was verantwoordelijk voor de vernietiging van 20 jaar werk toen hij een lamp omstootte en daardoor stapels documenten verbrandde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
klopt denk ik

Andere antwoorden (2)

ik vermoed dat je cecil rhodes bedoeld de oprichter van diamanthandel De Beers en stichter van rhodesie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je inderdaad Cecil Rhodes bedoelt, dan zit je wel erg verkeerd met de tijd waarin hij leefde; 19e eeuw en hij is zelfs overleden in de 20e...