Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan de eiffeltoren ook inzakken door een aardbeving?

ik ben er nieuwsgierig naar! of het kan!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kans dat er in parijs een zware aardbeving is is al zeer onwaarschijnlijk, aangezien parijs niet in de buurt van een plaatgrens ligt. En daarbij lijkt de eiffeltoren me ook nog behoorlijk sterk. Dat hij dus in zakt door een aardbeving is behoorlijk onwaarschijnlijk.

Toegevoegd na 49 seconden:
onwaarschijnlijk (de eerste) = klein
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

'Alles kan'.

Het is echter zeer onwarschijnlijk. De eiffel toren is zeer stabiel gebouwd, en heeft een flexibele opbouw. Dus veel van parijs zal niet overblijven na een beving waarbij de toren in elkaar zakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles kan gebeuren en als de aarbeving sterk is kan het volgens mij wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Eiffeltoren is een 4 potige constructie wat hem al heel erg sterk maakt. De kans dat er ook nog eens een aardbeving midden in Parijs voorkomt is al verschrikkelijk klein dus daar hoef je geen zorgen over te maken. Maar in ieder geval zal de Eiffeltoren het wel kunnen houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met daardoor één verzakte poot waarschijnlijk niet omdat de andere 3 poten nog net de toren niet doen kantelen.
Bij 2 diagonaal of naast elkaar staand verzakte poten gaat de toren hellen en dan is het'wegwezen' of
krikken eronder ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding