Uit vele landen!

Citaat:
Het medelijden van het buitenland met Nederland was groot. Gevolg was een exotische stroom goederen, die vaak goed van pas kwam, maar vaak ook niet. In de eerste categorie pasten tienduizend paar lieslaarzen uit Canada, vierduizend paar halfhoge rubber laarzen uit Denemarken en tweehonderdduizend dekens uit Zweden.

De tweede categorie viel lastiger te gebruiken. Wat er bijvoorbeeld precies met 400 flessen cognac uit Italië en 145 kilo olijven en uit Israël moest gebeuren was niet zo duidelijk. De olijven verdwenen op mysterieuze wijze en de drank was te weinig om onder de bevolking te verdelen. Ook waren er verhalen over burgemeestersvrouwen die opeens in dure buitenlandse bontjassen liepen....

lees verder op de site!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit Scandinavië werden houten huizen gestuurd. Ik ken iemand die er eentje gekregen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pakistan was ook een van die landen die ons heeft geholpen