Hoe werden de joden vergast?

De joden gaan met velen te gelijk zogenaamd douchen, maar worden dan eigenlijk vergast. Dat weet ik wel.
Wat ik niet weet: Wat is het voor gas? En hoe kregen ze dat in die kamer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Zo ver als ik weet werd de meeste vergassing gedaan door de uitlaten van tanks aan te sluiten op de gaskamers. In het begin gebruikten ze hier zelfs vrachtwagens voor waarbij de uitlaten omgeleid werden naar de laadruimte waar de joden in gezet waren. Het enige wat men dan hoeft te doen is gewoon gas geven.

Zyclon B is inderdaad de meest "elegante" oplossing van de nazi's die ook het meest bekende is. Zo ver als ik weet werd dit voornamelijk gebruikt als oplossing voor de trauma's die de tank/vrachtwagen chauffeurs er aan over hielden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ze hebben inplaats van waterlijding een gaskijding aangesloten zodat er dodelijk gas uit de douches kwam wat voor weet ik niet precies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat je zegt is ook niet waar. Het gas (Zyklon B) werd door een gat in het dak naar binnen geblazen.
Vergassing gebeurde vooral met Zyklon B, een dodelijk gas.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gassen zijn allemaal dodelijk, onzin zeg!
Zuurstof is ook een gas is dit ook dodelijk?
Waterdamp is ook een gas is dit ook dodelijk?
Zo kan ik nog wel even door gaan. Gas is niets meer dan iets dat vloeibaar is condeceerd zodat het gas word. Alleen gebruikte ze voor de joden dodelijk gas ja.
Maar zeker niet al het gas is dodelijk hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een weetje rond zyklon b het is uitgevonden door een man van joodse komaf
Ze werden allemaal in "douches" geleid. Mannen, vrouwen, kinderen, zwakkeren, ouderen... Daarna hebben de moffen de gaskraan opengedraaid met zeer een giftig gas. Nadien hebben ze de lijken begraven of massaal verbrand. Foto's van skeletten met vel over been en oogkassen waarin de duisternis geen grenzen kent flitsen zo nog voor mijn ogen van een reportage. Echt gruwelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gas dat werd gebruik heette zyklon B
en tja het werd simpelweg door douchekoppen in de ruimte gespoten.
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ik heb inderdaad een scene in een film gezien waar het dus door de douchekoppen kwam.
Dat kan dus een ander manier zijn geweest of wellicht een ander gas.
Er zat buiten iemand die 2 vaten aan de waterleiding koppelde.
De film was escape from sobibor dus het kan anders zijn gefilmd dan het in werkelijk ging.
maar de manier waarop ze gas in een ruimte krijgen is waarschijnlijk heel makkelijk.
De slachtoffers bij aankomst in een kamp kwamen meestal met blauwzuur om,eerst expirimenteerden de nazi's op gehandicapten met koolmonoxide

Toegevoegd na 2 minuten:
Terwijl de gevangenen verbaasd naar de douchekoppen keken waar geen water uitkwam, werden Zyklon B-pellets naar binnen geworpen door dakluiken waarbij het giftige blauwzuur ontstond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat met die pellets is ook precies wat ik zojuist zag in de film 'the boy in the striped pyjamas' en ik ga er van uit dat ze daar wel research voor gedaan hebben. http://www.youtube.com/watch?v=5-bR1WBOttU +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die film bracht me ook tot deze vraag. Maar wat de man uit het blik haalde leek niet op gas. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het leek op een soort stof en btw : ik had pas een gasmasker op van een burger en een soldaat man daar zit verschul tussen..
Dat verschilde per kamp. In Auschwitz werd het gas Zyklon B gebruikt. Dat werd geproduceerd door het bedrijf IG Farben. Ik denk dat het gas gewoon via gaten in het plafond de kamer in stroomde. Dan werden de mensen door soldaten met gasmaskers weggehaald en werden ze verbrand in de ovens, waar de firma Topf er heel veel van heeft ontwikkeld.
In het kamp Belzèc werd geen officieel gas gebruikt, maar daar werd de klus gewoon gedaan met automotoren. Dit was dan ook het gruwelijkste kamp dat er was. Toen de latere chef van Treblinka hier rondliep beschreef hij dit kamp als een hel op aarde, en de soldaten waren enkel duivels.

Toegevoegd na 20 minuten:
De ovens van Topf und Söhne werden overigens speciaal ontwikkeld voor dit doel. Het waren superzuinige ovens die 24 uur per dag konden branden op het lichaamsvet van de lijken zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Sobibor werden ook uitlaatgassen van dieselmotoren gebruikt.
ze hebben de mensen daar naar binnen gedaan;
opgesloten. en dan hebben ze een soort blauw kristal in een vuur gedaan.
da begon te smelten en te roken en er was een soort gas onstaan dat via de buizen naar de kamer ging.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je dit gas in ademd dan worden je longen stil gelegd