Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

Al in de prehistorie maakte men muziek met handen, voeten en stem. Het zou mij niet verbazen als de eerste mensen al ontdekt hebben dat ze leuke klanken konden maken met hun stem. Dus de mens heeft waarschijnijk altijd al gezongen. Daar is geen begin voor aan te wijzen.

Toegevoegd na 35 seconden:
waarschijnijk = waarschijnlijk
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen neuriën voordat ze ook maar een woord kunnen zeggen, dat is voor mij wel het bewijs dat we zodra we ontdekten dat we klanken konden maken, zijn begonnen met zingen.
Veel mensen vragen zich deze vraag af. Niemand kan hier precies antwoord op geven, omdat dit te lang geleden is.

Er zijn namelijk geen feiten van, maar er zijn wel speculaties, zonder al te veel, harde bewijzen, dat mensen al konden zingen, voordat ze spraken.
In het boek 'The singing Neanderthals' staat hier over geschreven.
Voor echte wetenschappelijke feiten over de zangstem, kun je op zoek gaan naar het boek 'Singing: The Mechanism and the Technique' (Dr. William Vennard). Een boek dat geschreven is in 1967, dus is al best een oud boek. Voor een meer moderner boek kun je op zoek gaan naar boeken van Dr. Robert T. Sataloff. 'Vocal health and pedagogy'. Ik denk dat deze boeken ook wel via bol.com of een andere boekensite in het Nederlands te verkrijgen zijn, maar dan zou je even moeten zoeken. :)

Ook kwam ik tegen op Internet dat zingen zou zijn bestaan toen grotmannen merkten dat ze konden communiceren als ze kreunden. Dit werd later omgezet in woorden.

Maargoed, zoals ik al zei zijn dit allerlei speculaties en is er geen bewijs van hoe het echt is ontstaan. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij in de prehistorie.. Maar ik weet het niet zeker ik heb het ooit gelezen ergens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het paard, vele duizenden jaren geleden. Men legde in die tijd lange afstanden op de rug van een paard af. Te paard werden berichten, 'dingen' van de een naar de ander gebracht. De onderlinge afstanden waren groot, en de 'koerier' (man en paard) volgden vaste routes, maand in maand uit. Dat leverde de nodige verveling op. In reactie op het langdurige, eentonige RITME van de hoeven van het paard begon de ruiter te NEURIEN. Later begon men te ZINGEN.

De MUZIEK is geboren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gelooft in wat er in de Bijbel staat dan is zingen al heel oud. In het 2e bijbelboek (exodus) zong Mozes een lied toen het volk Israël was bevrijd uit de slavenij van Egypte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zingen doen mensen al vanaf dat ze mens zijn, zang was in den beginne een vorm van communicatie, niet in de vorm van liederen maar wel in de vorm van intonatie en uiting van gvoelens. zingen is zelfs ouder dan de spreektaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding