Wat is een geschikte naam voor een website over geschiedenis?

We helpen onze bejaarde buurman met een website om al het onderzoek dat hij in de afgelopen jaren gedaan heeft, beschikbaar te maken voor geïnteresseerden. Het gaan om genealogie (verschillende familienamen), plaatselijke geschiedenis (over bepaalde straten, begraafplaatsen enz. in onze woonplaats) en dat soort dingen. Omdat het nogal breed is vinden we het lastig om tot een overkoepelende naam te komen. Wat zou een geschikte naam kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat leuk dat jullie je buurman op deze manier helpen, op deze manier zorgt 'nieuwe kennis' er voor dat 'oude kennis' niet vergaat, heel mooi.
Succes ermee!

Het beste antwoord

- www.Indevroegeretijd.nl

- www.verledentijd.nl

- www.geschiedenisinterresant.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Misschien www.geschiedenis[woonplaats].nl
Of www.degeschiedenisvan[woonplaats].nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VROEGER.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GeschieWeb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.was.nl
13 jaar geleden
www.toen.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- De wereld van toen
- Geschiedenis planet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opavertelt.nl
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol! Ik weet alleen niet of 'opa' dit ook grappig zal vinden...
itsme
13 jaar geleden
opa mag ook veranderd worden in de naam van die buurman, als hij Driekus heet kan je dus makkelijk Driekusvertelt.nl maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie suggestie. Misschien is dat nog wel een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opa kan me nog meer vertellen.
itsme
13 jaar geleden
:-)
Speelt het zich allemaal in één plaats af?
Een paar suggesties (met als voorbeeld Vianen):
www.vianenvroeger.nl
www.vianentoen.nl
www.oudvianen.nl
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld; Hoi maar dat moeten jullie zien als jullie woonplaats.

www.onsdorpHoi.nl
www.onzestadHoi.nl
www.allesovervroegervanHoi.nl
www.watgebeurdeervroegermetHoi.nl
www.vroeger&nuoverHoi.nl
www.vroeger&nu.nl
www.hetvroegereleveninHoi.nl

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind vroeger&nu.nl erg mooi. Dat is tot nu toe mijn favoriet. Dat met die plaatsnaam werkt niet zo goed omdat hij ook veel genealogie heeft gedaan (waar het over familienamen gaat en die families verspreiden zich over het hele land en daar buiten), en we daarvoor geen aparte site willen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh oke ik snap het,
Ik ben namelijk 13 en ik snapte niet echt wat dit betekende:
Het gaan om genealogie (verschillende familienamen),
Dus ik dacht dat het om verschillende familienamen in jullie woonplaats ging.
Ik zal de eerst volgende keer dat ik weer iets vind op goeie vraag even het woordenboek pakken! Misschien als die site al bezet is kunnen jullie ook iets met
verleden&toekomst of iets anders. maar ik denk dat jullie creatief genoeg zijn om anders nog een leuke naam te verzinnen.
,,,,,, (woonplaats) zo als ik het heb meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vvt (voltooid verleden tijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.......(plaats), hoe het toen was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.Datislanggeledenzeg.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke suggestie!
www.langgeleden.nl
www.oudtegenoud.nl
www.degoeieouwetijd.nl