Is er een land dat nog nooit bezet geweest is door een ander land?

Toegevoegd na 54 minuten:
met mijn vraag bedoel ik: welk land er nog nooit, vanaf dat het land bestaat, door een ander land bezet is geweest.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn wel wat landen die nooit bezet zijn door een ander land. Maar het is een lastige vraag, aangezien de meeste landen(zoals wij ze nu kennen) vroeger bestonden in een andere vorm. Daarbij waren ze vaak onderdeel van een groter land, of een groter 'rijk'. Er zijn eigenlijk geen landen die al 10 eeuwen(ofzo) in hun huidige vorm bestaan.

Saudi arabie

De VS. En als ik er zo aan zit te denken heel de "nieuwe wereld" Bijna heel afrika, ja in de koloniale tijd heeft Europa heel afrika onderworpen maar daarvoor was er geen spraken van landen in de moderne zin van het woord. En er zijn nog veel meer landen die nooit helemaal zijn onderworpen maar wel deels. Ik vind het een vage vraag misschien kun je je vraag wat meer uitleggen.

Zo'n land is er; Ethiopië

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethiopi%C3%AB

Zweden (als staat) Nieuw Zeeland (de Maori koninkrijken niet meegerekend) Australie (als staat, de kolonisatie van Aboriginal gebieden niet meegerekend) Canada (als staat) de VS (als staat) Zwitserland IJsland Oezbekistan (niet sinds het als land bestaat) Azerbaidjan (niet sinds het als land bestaat) Kazachstan (niet sinds het als land bestaat) Kenya (niet sinds het als land bestaat) Uganda (niet sinds het als land bestaat) Malawi (niet sinds het als land bestaat) Mali (niet sinds het als land bestaat) Senegal (niet sinds het als land bestaat) Burkina Faso (niet sinds het als land bestaat) Israel (niet sinds het als land bestaat) etc. etc. etc.

servie rusland marokko china cyprus israel azerbeidjan armenie romanie japan verenigde staten canada ijsland zweden noorwegen denemarken finland estland letland

dat is als enigste land Antartica of wel de zuid Pool

Somalie en ethiopie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100