In welk land is er nog nooit een oorlog geweest .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Disneyland, Legoland...
:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaufland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lalaland ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plopsaland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verfland. Karpetland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
karpetland heeft meegedaan aan een prijzen oorlog of telt dat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*zucht* er is weer een levenloze persoon die minnen geeft.. het wordt tijd dat daar iets aan gedaan gaat worden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd

Antwoorden (14)

Iedereen is in oorlog geweest vanwege de 1e en 2e wereldoorlog. Ookal zijn landen neutraal gebleven. In princiepe heeft op papier elk land wel oorlog gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Groenland is nog nooit een oorlog geweest, wel is er een (Deens) militaire basis gevestigd.
En in veel pas gestichte landen, zoals voormalige Sovjet Unie landen, is nog geen oorlog geweest maar als je ver genoeg zoekt in de geschiedenis zul je ook op die grondgebieden oorlog aantreffen.
Eigenlijk zijn alleen landen die een heel kleine populatie hebben en heel geïsoleerd liggen gevrijwaard van oorlog. Helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de sovjet unie geen oorlog. Dat lijkt me sterk. In 1919 tot 1921 voerden ze nog oorlog met polen om via dit land in duitsland de wereldrevolutie te ontketenen. Dit werd een grote nederlaag, en je zou de koude oorlog toch ook wel mee kunnen rekenen. Bovendien zou je ook de binnenlandse conflicten als de kaloega expeditie mee kunnen rekenen.
de min is niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de sovjet unie heeft genoeg oorlogen gekend:
burger oorlog
oorlog tegen polen
japan
finland
polen 1939
duitsland en as mogendheden in wo2 27 miljoen slachtoffers an soviet zijde
noord korea
chinees russische grens conflicten
vietnam
afghanistan
en de conflicten in de nadagen met estland etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat ik het niet duidelijk genoeg omschreef. Ik bedoel landen die relatief nieuw zijn zoals bijvoorbeeld voormalige oostbloklanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die landen bestonden daarvoor ook wel en hebben oorlog genoeg gehad. Ook tijdens de Sovjetunie bestonden die landen wel. Ze zaten alleen gedwongen in een unie, maar wel als land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je Groenland niet als enige antwoord hebt gegeven dan had je misschien een goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wikipedia over Groenland: "A sledge patrol (in 1942, named the Sirius Patrol), guarding the northeastern shores of Greenland using dog sleds, detected several German weather stations and alerted American troops who then destroyed them." Sorry, Groenland is de dans ook niet ontsprongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jemig, Groenland ook al niet? Wat jammer. Ik had eigenlijk zo gehoopt dat er tenminste 1 land was die dat soort ellende bespaard was geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, veel ellende was er niet, alleen een paar weerstations die werden vernietigd. Maar toch, het is en blijft een wapenfeit. En eerder waren er natuurlijk de noormannen die vast wel conflicten hebben gehad met de inheemse bevolking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wel iets meer dan alleen een paar vernietigde weerstations: http://www.schudak.de/timelines/greenland1721-1953.html Nog steeds geen verwoestende oorlogen, maar toch, het was oorlog en het was in Groenland.
De meeste landen zijn wel betrokken geweest bij een oorlog. Wellicht enkele kleinere landen niet, maar zelfs dan zijn ze wel op de een of andere manier betrokken geweest.
Daarnaast zijn er landen die nog niet zo lang bestaan. Bijvoorbeeld Servië en Montenegro(eerst 1 land). Die landen zijn in hun huidige vorm niet in oorlog geweest. Maar zijn in andere vormen dat wel geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan nog geen duimpje omhoog doen, maar er zit zeker wat in je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe wel een duimpje omhoog voor je melissa ;p ik kan het net :D
Géén één land denk ik, tenzij landen die nog maar kort bestaan ook meetellen, maar dat is natuurlijk niet eerlijk.. ik denk dat ijsland het dichste in de buurt komt, zij hebben alléén een burgeroorlog gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn betere antwoorden gegeven, maar jouw antwoord is beslist niet slecht en dus zeker geen 3- waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ manjo, bedankt;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ om de -nen te corrigeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Skylight, ook bedankt:) volgens mij is er weer een minnaar bezig..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IJsland is bezet geweest in de 2e wereldoorlog. Dan wel niet door de Duitsers, maar de Britten. En verder heeft IJsland natuurlijk vele eeuwen lang bij Noorwegen/Denemarken gehoord en zijn daarmee in de oorlogen van die landen betrokken geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt widar
Ik denk in ieder land wel, al is het zo dat het zo lang geleden is dat we er niks van af weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle landen in de wereld zijn wel eens in oorlog geweest het hoeft alleen niet recentelijk tezijn geweest daar de kleinste landen nog gevochten hebben tegen kolonialesering en later toen de wereld verdeeld was in koloniën vochten de landen nog mee in de oorlogen van de macht hebbende staat
bijvoorbeeld de franse koloniën werden gewoon gebruikt in oorlogen franse koloniale militairen hebben bijvoorbeeld in wo2 gevochten onder franse vlag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt he waneer gaan ze er eens voor zorgen dat je je minnetje moet motiveren ik word hier zo schijtziek van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil mijn minnetje wel motiveren, zoals ik dat altijd doe ;-) Zelf heb ik ook een *.....* hekel aan anonieme minnaars, maar er zijn er aardig wat actief hier (vaak zijn dit niet serieuze mensen, of tieners). Mensen vergeten nog wel eens, dat dit een "kennis" deelsite is. Waar mensen dingen van elkander leren, een min zonder uitleg, is geen kennis delen. Maar een antwoord zonder toelichting of bronvermelding ook niet. Ik vind jou antwoord best ok hoor, maar zoals bijna bij iedereen hier, mis ik een bronvermelding, of stevige feiten. (waar kan ik de info in jouw antwoord terugvinden?)
Iedereen kan natuurlijk wel zijn gedachte of mening als antwoord opschrijven, maar als er nergens bronnen vermeld staan, kan ik niks nazoeken. En ál deze mensen op hun woord geloven, wordt wat moeilijk als het vaak om meningen gaat, in plaats van feiten. Het staat overigens ook allemaal uitgelegd, in de "richtlijnen" van GV, hoe met elkander en de site om te gaan. Maar je hebt gelijk, anonieme minnaars zijn hoogst irritant. Je kan er niks aan doen, erger je niet! Er zullen altijd mensen zijn, die zelfs voor de lol nog minnetjes uitdelen. Dus laat waaien, erger je niet, en ga serieus voor kennis delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef weinig minnetjes, maar zeker niet omdat mensen geen bronvermelding toevoegen. Jouw wikipedia bronnen kan je ook niet altijd als betrouwbaar bestempelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht er van uit tekunnen gaan dat er in nederland wel een beetje kennis was van oorlogen in de wereld dat was 1 van de redenen dat ik geen bronnen heb vernoemd verders heb ik in eerdere posts vermeld dat ik in een oorlogsmuseum werk etc. en dat ik van oorlog mijn hobby heb gemaakt dit natuurlijk louter en alleen door middel van onderzoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronnen noemen is geen verplichting. Het is wel handig ter ondersteuning, maar een antwoord is niet per se fout zonder bronnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het probleem met bronnen op het web vind ik altijd dat ook dat niet te controleren valt op waarheid daar tegenwoordig iedereen maar wat kan neer tikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook nog zoiets ja. Maar goed, als men per se een bron wil, dan mik je toch ergens je eigen tekst neer en verwijst ernaar? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha lol
Grenzen / landen zijn ontstaan uit oorlogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral in Europa, daar is elke meter bevochten
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en nog een + voor JohnWayne !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven, maar ben toch erg benieuwd welke oorlog de grens van IJsland gecreëerd heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrij simpel .. Ijsland zat vroeger aan europe vast .. Is nu zelfs gespleten door de eurazie plaat en noord amerikaanse plaat .. Maar vroeger zat het aan europa .. Mensen woonde daar .. Ijsland dreef steeds meer met de bevolking erop langzaam maar zeker in een miljoenen jaar proces de oceaan in .. Tot de vikingen kwamen en de denen e.d .. Die brande alles plat .. Zo is ook groenland destijds tot denemarkens eigedom geclaimed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar haal jij vandaan dat de Vikingen en de Denen (was er verschil tussen die 2 dan?) IJsland platgebrand zouden hebben? Waarom zouden ze dat doen? Er woonde toen niemand op IJsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vikingen hoefden toch niet alleen uit Denemarken te komen? Ze kwamen ook uit Noorwegen en Zweden, er is dus wel degelijk verschil.
Onder de koningen van Noorwegen en Denemarken heeft IJsland bloedige perioden gekend. Ook de kerstening en de reformatie hebben hier hard toegeslagen. IJsland heeft in de tweede wereldoorlog als uitvalsbasis voor de britten gediend. Deze oorlogen/conflicten hebben IJsland gevormd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In die tijd was er weinig verschil. Het werd allemaal Viking genoemd, waar ze ook precies vandaan kwamen. De eersten op IJsland waren overigens Noren dacht ik, geen Denen. Verder, IJsland is altijd IJsland geweest, vanaf het moment dat het bewoond is geweest door de eerste Vikingen (Denen, Noren, whatever). De grens van IJsland is niet door oorlog veranderd.
In Montenegro is nog nooit oorlog geweest, sinds het ontstaan hiervan in 2006. Andere landen die nog niet lang bestaan zoals Namibië (1990) hebben ook meestal nog geen oorlog gehad. Wel is er op het grondgebied oorlog gevoerd in de geschiedenis, maar dat was voor het ontstaan van een land (staat).

Toegevoegd na 2 dagen:
Hier een overzicht van oorlogen, een hoop reacties.
De bovengenoemde landen staan niet in de lijst.

De vraag is: in welk LAND (staat) is nog nooit oorlog geweest. Als je het hebt over volkeren, is er nog nooit een volk zonder oorlog geweest. Montenegro is betrokken geweest in diverse Balkanoorlogen, de Balkan is sowieso een explosief vat wat dat betreft. Sinds het ontstaan van het LAND/STAAT Montenegro in 2006 is er geen gewapend conflict geweest, en dat was de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andorra,Vaticaanstad , Micronesie ,Australie ,Groenland. In Australie zelf is nooit oorlog geweest. Maar Het is wel betrokken geweest bij WO II . Groenland heeft wel een Deense basis op z''n grondgebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaticaanstad was vroeger toch een onderdeel van de Pauselijke Staten? Deze hebben heel wat afgevochten om hun geld en rijkdommen te verwerven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Australië klopt ook niet, daar is wel degelijk oorlog geweest...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het geval je het niet kan vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Australië Ik weet niet hoe jij denkt dat de Aborigenals zijn verdreven, en wie de eerste oorspronkelijke bewoners waren? Daar is wel degelijk een oorlog mee gevoerd. In de link, vind je uitgebreide info over deze oorlog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een oorlog is 'n strijd tussen 2 staten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inkie geeft toch ook een oorlog aan tussen twee staten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Carrie , tussen 2 of meer volkeren . 'n bewoner IS GEEN STAAT !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japan heeft Australie gebombardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorlog is een gewapende strijd tussen 2 partijen. Deze hoeven niet per se van 2 verschillende staten afkomstig te zijn. Vaak erkend 1 van de 2 partijen de staat waarin beiden zich bevinden ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andorra: "... dat Karel de Grote het Andorrese volk een stuk land gaf als ruil voor hun strijd tegen de Moren." / "... Urgell in strijd met ... Foix om de soevereiniteit van Andorra." / "In de periode 1812–13 .... Andorra werd ook bij het Franse Rijk gevoegd" / "In 1958 sloot Andorra vrede met Duitsland" Lijkt me duidelijk dat er in/om/door Andorra geknokt is. Voor nog meer geknok/info zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Andorra Vaticaanstad: "In 1870 .... Paus Pius IX deed nog een hulpeloze poging om ... de Kerkelijke Staat te laten verdedigen. Toch werd ook Latium, ... door ... Italië geannexeerd. ... de Kerkelijke Staat in 1870 had opgehouden te bestaan ..." Ook om geknokt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Vaticaanstad Micronesia: "conquered by Japan in 1914, and later by the United States during World War II" Helaas, ook hier zijn ze druk bezig geweest elkaar af te maken. http://en.wikipedia.org/wiki/Federated_States_of_Micronesia#History Australië: "Japanese aircraft bombed towns and airfields in Northern Australia on 97 occasions during 1942 and 1943" http://en.wikipedia.org/wiki/Attacks_on_Australia_during_World_War_II Groenland: "A sledge patrol (in 1942, named the Sirius Patrol), guarding the northeastern shores of Greenland using dog sleds, detected several German weather stations and alerted American troops who then destroyed them."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier trouwens een hele lijst met oorlogshandelingen op en rond Groenland: http://www.schudak.de/timelines/greenland1721-1953.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yann1, een strijd tussen 2 volken heet een burgerOORLOG, dus dat is wel degelijk een oorlog. Blijkbaar is er een burgeroorlog geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ploppie , je hebt HELEMAAL gelijk ! Burenoorlog , zenuwenoorloog, ondergrondse oorlog
In Alle Landen Is Oorlog Geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt bijna gelijk . Er zijn op de hele wereld maar 'n paar landen geweest die geen oorlog hebben gehad . Wie is dat mooie meisje op de foto ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yann1: noem ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft 'ie hierboven in zijn eigen antwoord gedaan. Of dat antwoord klopt, is een tweede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik word steeds dommer !
op elk land is wel eens oorlog geweest alleen mischien niet onder dezelfde naam als het nu bekend is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar van die kleine eilandjes voor nicaragua waarschijnlijk en eilandjes midden in de oceaan die ze tegenwoordig als eigen land zien, niet die tussen Japan en Amerika zie WOII.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze die eilandjes "tegenwoordig als eigen land zien", dan vielen ze voorheen dus blijkbaar ergens anders onder en waren ze dus bezet.
Volgens mij is er geen land waar nooit oorlog is geweest. Wel is er een volk bekend dat al anderhalve eeuw geen oorlog meer heeft gevoerd. Ook kenden ze al zo lang geen misdaad meer! Namelijk de Senoi in Maleisië. Echt wonderbaarlijk. De Senoi werden in 1930 ontdekt, kwamen onderzoekers hier erachter.
Geweldig hé?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat, 150 jaar, terwijl men ze pas 80 jaar kent?
In Sealand is nooit oorlog geweest.

Zie bron;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel; uit je eigen bron: "In augustus 1978 kwam een groep Nederlanders met een Duitse advocaat naar de eilandstaat toe om handelszaken te bespreken met Sealand. Roy Bates was destijds in het Verenigd Koninkrijk aanwezig. De groep bezette het platform en "kidnapte" Roy's zoon Michael. Kort daarna hernam Roy Bates het eiland met een groep vrienden en hielden ze de Nederlanders en de Duitser vast op het platform als "krijgsgevangenen"." http://nl.wikipedia.org/wiki/Sealand#Incident_van_augustus_1978"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sealand is zelfs ontstaan uit oorlogsredenen! "During World War II, the United Kingdom decided to establish a number of military bases, the purpose of which was to defend England against German air raids. These sea forts housed enough troops to man and maintain artillery designed to shoot down German aircraft and missiles. They were situated along the east coast of England on the edge of the English territorial waters. Hier een link naar de website van het "land" zelf:
http://www.sealandgov.org/history.html
"Sealand Fights Off Invaders (and Wins a War)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, je hebt gelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onafhankelijk verklaard 2 september 1967 was dus al onderdeel van een staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Sealand is nooit onafhankelijk verklaard. Het lag buiten de Engelse zone in internationale wateren. Roy Bates is er gewoon heen gevaren en heeft het verklaard tot zijn staat. Vanaf het ontstaan van de staat Sealand is deze dus nooit afhankelijk of onderdeel geweest van een andere staat. Zie de geschiedenis: http://www.sealandgov.org/history.html