Zijn er nog boeken over Versailles?

Ik heb de boeken van Antonia Frasier gelezen en de film Marie-Antoinette gezien, alsook De verdwenen koning van Frankrijk. (boek)
Ik zou graag alles willen lezen of docu's,films wat over de Bourbons gaat maar vind niks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien vind je het wel als je zoekt op lodewijk de zoveelste.

Het beste antwoord

Dat je niets over de Bourbons en Versailles vindt klopt wel, want de Bourbons hebben nooit over Frankrijk geregeerd. Dat waren de Capets of Capetingers.
Met een beetje geluk kun je bij De Slegte nog wel de reeks Angélique vinden (door Serge en Anne Golon). De eerste 4 delen ervan spelen zich gedeeltelijk af in Versailles, t.t.v. Lodewijk XIV. Ze zijn ook verfilmd. Let wel op: de boeken zijn geschreven en in het Nederlands vertaald in de jaren 50, en dat merk je aan de oubollige taal en visie op bijv. vrouwen. Maar de historische achtergrond klopt.
Verder zou ik, als ik jou was, googlen op "Capets Versailles", of ""Lodewijk Versailles". Geheid dat je dan iets vindt.