Hoe kom ik aan informatie over het koningshuis van Engeland?

Ik heb informatie nodig voor een werkstuk. Alleen over Engeland.

Toegevoegd na 41 seconden:
Het koningshuis van Engeland dan hé.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

De link in de bron kan je al wat op weg helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, maar met Huis Windsor bedoelen ze dan toch wel koningshuis van Engeland? Anders heb ik er niks aan. Lijkt me van wel door de Engelse namen maar ik vraag het maar even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat bedoelen ze daar mee. Lees maar eens de eerste regel in dat artikel:
Het Huis Windsor (Engels: House of Windsor), oorspronkelijk het Huis Saksen-Coburg en Gotha, is sinds 1917 de naam van de Britse koninklijke familie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Britse_koningen geeft nog meer informatie.
Kijk eens op de officiele site van het Britse koningshuis

http://www.royal.gov.uk/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon googlen, dan kom je genoeg tegen. En verder zal de bibliotheek ruimschoots info bieden. Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_Windsor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leukste manier is uiteraard via DVD.

Ik raad je aan de serie The Tudors te gaan kijken, dat is over de geschiedenis.
The Queen is over het koningshuis ten tijde van de dood van Diana (en je leert er een hoop over de regeltjes binnen het koningshuis).

Daarnaast is er momenteel veel informatie over het naderende huwelijk van William & Kate. Misschien dat je daar in je werkstuk ook nog aandacht aan kunt besteden.