Is het waar dat hitler eigenlijk hiedler heette?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een stamboom van de hitler familie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Stammbaum_Adolf_Hitler_3.jpg

Antwoorden (3)

Zijn grootouders heetten volgens mij wel zo maar dat hebben ze verandert in Hitler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 20 april 1889 werd Adolf Hitler geboren in het kleine stadje Braunau am Inn. (In Oostenrijk). Alois Hitler is de vader van Adolf, hij werkte bij de douane. Adolf kon nooit echt iets goeds zeggen over zijn vader, hij schrijft dan ook in ‘Mein Kampf’; ‘Hij is een koppige huistiran, die zijn zoon verbied kunstenaar te worden en hem wil dwingen tot een ambtelijke loopbaan.’ Het enige wat zijn vader volgens Adolf wél goed gedaan heeft, is de naamverandering. Want eigenlijk heet hij niet Hitler maar Schicklgruber. Oorspronkelijk was zijn achternaam Hiedler, dit veranderde automatisch met de tijd in Hitler.
fremar
13 jaar geleden
De vader van Adolf Hitler, Alois Hitler sr., werd in 1837 geboren als de onwettige zoon van Maria Anna Schicklgruber en kreeg daarom de naam van zijn moeder. Vijf jaar later huwde Maria Anna met de molenaarsknecht Johann Georg Hiedler die waarschijnlijk ook de biologische vader van Alois was. De achternaam van Alois Schicklgruber zou op 23 november 1876 door de dorpspastoor van Döllersheim worden gewijzigd in Hitler, zoals Alois Hitler dat eerder op diezelfde dag had laten vastleggen door Notaris Penkner in Weitra.

Dus Hitler heette officieel Hitler. Zijn opa heette Hiedler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt precies