er is al eeuwen lang een strijd gaande tussen gelovigen en wetenschappers...

Het belangrijkste waar ze het maar niet over eens kunnen worden is het onstaan van de aarde/helaal....

Volgens wetenschappers (CERN in Zwitserland) komt het door de big bang (proberen ze na te bootsen) en de gelovigen zeggen dat god (of hoe ze hem ook willen noemen) hier verantwoordelijk voor is...

Je kan dus zeggen dat Geloof en Wetenschap lijnrecht tegenover elkaar staan...

De kerk heeft ook vele wetenschappers vervolgt en ter dood gebracht omdat ze de machtspositie van de kerk ondermijnen...

Hier is heel veel over te vinden op Wikipedia ect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens de sceptische fase van de Verlichting, rond 1700 begon men vertrouwen te stellen in de menselijke rede, en in de vooruitgang die door het gebruik van de rede. Verlichtingsdenken was wereldlijk georiënteerd. Sommige philosophes (Voltaire) zagen de kerk als barbaars, anderen zagen de kerk als maatschappelijk nuttig instituut. Toch namen vele christenen verlichte denkbeelden over, en waren maar weinig philosophes atheïst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door wetenschap te bedrijven zijn velen gaan inzien dat men heel veel kan leren uit het ontwerp dat men overal in de natuur aantreft.Wetenschap kan dus echt geloof versterkend zijn .

http://www.google.be/search?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLBE400&=&q=BIOMIMETICA&btnG=Google+zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de bron wel goed zoeken het is moeilijk te vinden!

succes