Het was voornamelijk een klassestrijd tussen de gewone burgerij en de adel die zich meer en meer privileges toe mat. Zie link "Oorzaken van de Franse Revolutie"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Franse revolutie wilde een einde maken aan het absolutisme, volgens mij en anderen daarmee een einde aan de middeleeuwen maken. Maar iedere revolutie eet onvermijdelijk haar eigen kinderen op: Robespierre trok op een gegeven moment alle macht naar hem toe en begon een schrikbewind, de Terreur genaamd. Vergelijk met Suriname, ook daar heeft Bouta op een gegeven moment de macht naar zich toe getrokken en zijn camaraden doodgemaakt (bijv, Horb heeft zich aan het elastiek van zijn onderbroek opgehangen; in dit soort ongeuin was Bouta een meester)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, wat al is gezegd, Robbespiere sloeg door.
Hij werd op een gegeven moment zo paranoïde dat hij om de kleinste dingen mensen liet executeren. Het werd gevaarlijk om ook maar een klein beetje anders te denken. Zelfs sommige van zijn vrienden en kameraden moesten er aan geloven, omdat hun uitspraken of visies hem niet aanstonden.