waarom was er voeger oorlogen door wie kwam dat

oorlog is erg dus zal ik graag willen weten hoe dat kwam

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteindelijk gaan oorlogen altijd, uitsluitend en eigenlijk alleen maar over macht. Wie wil de macht (over een groep mensen, een land, grondstoffen, havens, handel, je kunt het zo gek niet bedenken), en hoe gaat hij die pakken.
Diplomatiek islang niet alles op te lossen, vooral niet als het niet helemaal redelijk is, maar uiteindelijk gaan alle oorlogen over macht. Vaak lijken er, zeker in de geschiedenis ook religies en/of levensovertuigingen/ ideologieën aan ten grondslag te liggen, maar ook die zijn natuurlijk uitsluitend en alleen interessant als ze je in staat stellen.....juist. Macht uit te oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Om land, geld of levensbeschouwing. Twee partijen zijn het niet eens en sparren om het stukje grond, de centen of het enige geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dat kwam? Er ontstaan nog steeds oorlogen hoor, er staan er een aantal op het punt om los te breken...

Macht en landsuitbreiding waren vroeger de voornaamste redenen om oorlogen te beginnen. Nu zijn dat macht, terrorisme en kernwapens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om land verveling en hitler
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehhm not..
"waarom was er voeger oorlogen door wie kwam dat"

Waarom waren er vroeger oorlogen: omdat de mens leefde. Door wie kwam dat: de mens. Heel vroeger toen er nog geen mensen waren op deze planeet waren er ook geen oorlogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik veronderstel dat je 1e en 2e wereldoorlog bedoeld?
Dat kwam omdat er leiders van landen in europa waren die graag een groter rijk wilde, meer macht.

Ik vermoed dat ze de tijden van Karel de Grote en Napoleon wilde laten herleven.

Hitler had bijvoorbeeld al een heel groot leger opgebouwd en vond in crisistijd een aanleiding om het leger te gaan gebruiken voor zijn plannen met hulp van Italie en Japan.

De rest van de wereld kon niet blijven toekijken en greep in. Vooral toen de Japanners Amerika bombardeerden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen tv was en internet, dan viel Amerika gewoon Noord Korea aan, omdat zij iets doen wat Amerika niet bevalt en omdat ze sterker zijn en omdat ze ermee weg komen... Zo deden ze dat vroeger... Maar nu is men beschaafd en doet men het moderner, met boycots en handelsembargos enz enz...

De vos verliest zijn haren, maar niet zijn streken...

We leren van het verleden... Christus hing men aan het kruis, nu doen we dat niet meer zo opzichtig, we vermoorden ze in het geniep, zo leren we van het verleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt erg af van welke oorlog je bedoeld. Soms was het bijvoorbeeld omdat het volk en wilde en soms was het omdat de leider van een land het wilde. In één oorlog (de Balkanoorlog) waren het de kranten die goed wilden verkopen met spannende verhalen: ze gingen liegen om het spannender te maken. Die verhalen maakten de lezers boos en daardoor ging de oorlog door, ondanks dat die al zo goed als mogelijk voorkomen was.

Kijk maar eens naar je eigen leven; waarom krijg je met iemand ruzie? En als jij de bestuurder van een land was, zou dat dan een reden zijn om een oorlog te beginnen?

Er was een econoom (die heette Malthus) die dacht dat oorlog een manier was om het aantal mensen op aarde te verminderen. Hij zei dat dat eens in de zoveel tijd nodig is omdat het voedsel bijvoorbeeld opraakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorlogen onstaan als twee machtsblokken ruzie krijgen, of bij een burgeroorlog bijv. wil een deel van het land onafhankelijk worden.