Waar kun je foto's of beelden terug vinden van de seksuele revolutie?

Ik moet beeldmateriaal verzamelen en ik ben al een uur bezig maar kan niks vinden. Misschien hebben jullie nog goeie links?

Alvast bedankt !

Toegevoegd na 19 minuten:
Wat zijn belangrijke plekken waar de revolutie zich voort zette. *Is handig om te weten i.v.m. beeldmateriaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je zou contact op kunnen nemen met http://www.sexmuseumamsterdam.nl/index2.html
Daar hebben ze heel veel beeldmateriaal. Ik denk ook van de seksuele revolutie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto's en beelden zul je niet heel gemakkelijk gaan vinden, althans, niet op de zoekterm sexuele revolutie, omdat het meer een langzaam proces op vele vlakken in de samenleving was dan echt een gebeurtenis met een begin, midden en einde op zich.

Het beste kun je via een site die onder andere veel met de sexuele revolutie te maken had (en er midden in stond en er eigenlijk een product van was) namen en termen zoeken en daar beeldmateriaal bij zoeken.
De site van de NVSH is bij mijn beste weten de meest complete (zie bron).

Vergeet ook vooral de 'vader de van de sexuele revolutie' wereldwijd, Alfred Kinsey, niet te noemen. En over hem is zéker veel beeldmateriaal te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat je voor foto's verwacht maar op onderstaande link staan er tientallen niet alle foto's maar zo als van de pil het condoom enz

Toegevoegd na 17 minuten:
De revolutie is een proces dat begonnen is rond de midden jaren 60. En heeft de hele wereld bereikt. Nog steeds is nog niet overal de revolutie door gevoerd en is er nog steeds geen sprake van geleijkheid dus het proces loopt nog steeds
13 jaar geleden
Je zou ook eens afbeeldingen kunnen googlen op aanverwante termen zoals:

geschiedenis feminisme
reproductive rights
free love
Dolle Mina

Dan kom je al een hoop 'sterke beelden' over de seksuele revolutie tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
google eens op sexule revolutie
en dan op afbeeldingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles over vrouwengeschiedenis en emancipatie kun je vinden op www.aletta.nu, de website van Aletta, instituut voor vrouwengeschiedenis.

En lees op de website ook over de documentaire over Dolle Mina die Aletta heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdschrift Sextant maandblad van de Nederlandse Verenging voor Sexuele Hervorming even googlen