hoe zag de wereld eruit in de tijd van 500 jaar B.C tot 100 jaar A.D?

welke machtige rijken stonden er precies aan de macht?
hoe stond het met het romeinse rijk, perzische rijk, macedonische rijk, en dergelijke tegenover elkaar?

kan iemand mij een kaart laten zien over hoe de aarde was verdeeld en hoe ze eventueel zijn gevallen?

het is een breed onderwerp maar wil er graag wat meer inzicht in krijgen hoe de wereld op dat moment was verdeeld en welke van deze rijken de machtigste was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In de periode die je noemt (600 jaar!) is er heel wat veranderd, en veel 'witte vlekken' zijn ook niet al te best in te vullen. Hieronder een link naar een website waar het wel geprobeerd is, en waar je voor een aantal verschillende jaren een kaart te zien kunt krijgen.