Wanneer en hoe heeft de holocaust in Nederland zijn prominente plaats in het collectieve bewustzijn gekregen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het teveel gevraagd om nog iets zelf te doen voor je huiswerk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huiswerkvraag.
VIER vragen over hetzelfde onderwerp. Met
een zoekopdracht is het antwoord te vinden
op alle vier de vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter verduidelijking Diedjo: het is helemaal niet erg als je hier af en toe een vraag stelt voor je huiswerk waar je zelf niet uitkomt, maar het is niet de bedoeling dat je maar gewoon even al je geschiedenis huiswerkvragen hier neerplempt en lui achterover gaat leunen in afwachting van de antwoorden.

Antwoorden (1)

In Nederland beginnend in de (late) jaren 60 vermoed ik (als je zegt prominente, dan later nog) en ik vermoed dat je het hoe kunt vinden in het boek van Norman Finkelstein, de Holocaust Industrie.

Op de vraag Hoe? zou ik dan kort zeggen. Via Zionistische belangen(groepen).

(Ik geef het antwoord maar omdat er nog geen enkel antwoord staat en ik toevallig hier belandde.)