Ik moet voor school een krantenartikel maken die in de tweede wereldoorlog in de krant had kunnen staan. Zie beschrijving.

Ik had een idee over een Joodse trouwerij die dan wordt verstoord door NSB'ers. Is dit iets wat echt gebeurde? Mochten Joden eigenlijk trouwen in de oorlog en ook met niet-Joodse mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het recht van de joden was afgepakt, dus trouwen mocht ook niet, eigenlijk mochten ze niets, ook niet bestaan.

'Schindler's list' is een film die het leven laat zien van wat er zoal gebeurt in het leven van Joden in de tweede wereld oorlog, op het laatst trouwt een joods stel in de fabriek waar ze werkten.

Als het je interesseert zoek het dan op via www.schindlerslist.com

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kranten van toen stonden vol met censuur. De berichten waren dus volgens de regels van de Duisters. Joden hadden helemaal geen rechten. Trouwen zou alleen maar binnenshuis zijn gebeurt. Zeker niet in het openbaar en al helemaal niet met niet joden.
Je zou eventueel ook het onderstaand artikel kunnen gebruiken.