wat was de precieze datum van de inname van haarlem?

ik krijg alleen iets te zien van de rechtbank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
wat bedoel je met inname

Het beste antwoord

Op 26 mei 1573 vond tijdens het Beleg van Haarlem de slag op het Haarlemmermeer plaats tussen een Spaanse vloot onder leiding van Bossu en een Hollandse vloot onder leiding van Marinus Brandts. Brandts moest er voor zorgen dat de bevoorrading van Haarlem mogelijk bleef. Maar hij verloor de slag, waarna Haarlem werd ingenomen door de Spaanse troepen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

was in 1573
maand en dag staan niet vermeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Staan wáár niet vermeld? Oftewel, wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik klikte de site weg en nu kan ik hem niet terugvinden
het was een linkje in een site naar een andere site
Welke zoek je:

* Beleg van Haarlem (1274) tijdens de Kennemer opstand van 1273-1275
* Beleg van Haarlem (1426) tijdens de Hoekse en Kabeljauwse twisten
* Beleg van Haarlem (1492) tijdens de opstand van het Kaas en broodvolk
* Beleg van Haarlem (1572-1573) tijdens de Tachtigjarige Oorlog

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Haarlem