Flaminio Ponzio (1560–1613) was an Italian architect during the late-Renaissance or so-called Mannerist period, serving in Rome as the architect for Pope Paul V.

Ponzio was born in Viggiù near Varese, and he died in Rome. After juvenile training in Milan, he moved to Rome, where he worked briefly with Domenico Fontana.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een Italiaanse architect.

Toegevoegd na 11 minuten:
Flaminio Ponzio (1560-1613) was een Italiaanse architect tijdens de laat-renaissance of zogenaamde maniëristische periode, als architect in Rome van paus Paulus V. Ponzio werd geboren in de buurt van Varese Viggiù, en hij stierf in Rome. Na zijn opleiding in Milaan, verhuisde hij naar Rome, waar hij korte tijd heeft gewerkt met Domenico Fontana.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op een site van de Comune di Roma staat een lijst (foto's) van werken die (geheel of deels) aan Ponzio worden toegeschreven:
http://www.info.roma.it/personaggi_dettaglio.asp?ID_personaggi=23