Waar komt de uitdrukking "we hebben gelachen als mannen met baarden" vandaan? En wat betekend dat precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik had er nog nooit van gehoord, wel iets raars gevonden zie link, dat is vast niet wat je bedoelt maar er staat wel in dat mannen met baarden van nature goedlachs zijn. en dat is wel waar denk ik, alle mannen meet baarden die ik ken lachen toch makkelijker dan "gewone types"
Dus als het al bestaat komt het daar mogelijk vandaan

Toegevoegd na 30 seconden:
meet baarden = met baarden
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach Fungus, mooi he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die goeie oude tijd!
Misschien komt het wel omdat de Noormannen vaak grote baarden hadden en heel veel bier zopen,dus dan lachten ze zich een bult geloof ik omdat ze dan zo dronken waren.

Heb ik gezien van een héle coole film "Outlander" ,dier over een monster met Noormannen enzo gaat en die laat dus ook de cultuur zien van hun,dus vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben gelachen als mannen met baarden

is geen uitdrukking en ook geen gezegde.

Het is hooguit iets wat iemand wel eens gezegd heeft.
Waar die iemand dat vandaan heeft is volkomen giswerk en de enige manier om daar achter te komen is
het aan die iemand te vragen die deze zin uitgesproken heeft.