Hoe oud is de eerste munt Er moest in de onderwerd mee betaald worden om aan de overkant te komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als je de Griekse mythologie bedoelt:
De veermand die de doden naar de onderwereld te bengen over de rivier de Styx heet CHaron.
Charon eist een vergoeding.

Het tarief in het oude Griekenland was een Obool, een zilveren munt ter waarde van een zesde van een drachme.
Maar tegenwoordig zou Charon het ook voor een euro doen.

Over de oudste munten ter wereld:
Munten zijn onafhankelijk van elkaar op drie verschillende plaatsen uitgevonden, ruwweg in dezelfde periode. De eerste 'munten' kwamen uit China, gemaakt vanaf circa 770 v.Chr.,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Munt_(betaalmiddel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Obool stamt uit de klassieke oudheid; kan vermoedelijk vanaf 500 jaar voor Christus zijn....dus pakweg zo'n 2500 jaar oud.
Zie bijgaande tekst.