stel jij slaapt aan de linker kant dan stap je eerst met links eruit slaap je rechts met rechts..ja
als je links uitstapt en eerst je rechterbeen zet verlies je je evenwicht en reageer jezelf er chagrijnig op en dan dus als je chagrijnig bent zegt men .. zeker met t verkeerde been uit bed gestapt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat iemand dat ooit gewoon heeft verzonnen zoals meeste gezegdes toen hij vond dat het relevant was. hij had een slechte dag en humeur en dacht had ik nou maar met mijn rechterbeen uit bed gestapt. Een metafoor voor had ik maar een andere weg gekozen. De been staat voor lopen op een weg. En je kan verkeerde weg kiezen en zo in slecht humeur komen. Als je de juiste weg gekozen had was je in een goed humeur gekomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de tijd dat president Tito van joegoslavie nog leefde.
Hij had in zijn laatste levensjaren een kunstbeen,en deed dit s,avonds af toen hij naar bed ging.
Op een morgen hoorden we op school,Tito is dood.
Hij was met zijn verkeerde been uit het bed gestapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schoot me zo even te binnen,maar natuurlijk is de uitdrukking al veel ouder.