Is de uitdrukking "De klant is koning" vroeger misschien een slogan geweest?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (9)

De klant is koning en de winkelier keizer is inderdaad zo oud als de weg naar rome. En er is dankbaar gebruik van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was wel een gezegde,maar een slogan is het nooit geweest,zoals b.v. :Onverdeeld naar de openbare school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik dacht, misschien was het ooit wel een slogan of iets dergelijks.
Ongetwijfeld! Maar nog steeds erg actueel.
De klant bepaalt namelijk het bestaansrecht van een onderneming. En dát laatste wordt door veel bedrijven en organisaties wel een over het hoofd gezien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gezegde denk ik en daar zat veel waarheid in.
In veel winkels was het zo als iets op was dan werdt het voor je besteld en tegenwoordig is het, "sorry uitverkocht".
Niet altijd voelt de klant zich nog koning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het wel een slogan geweest , geen idee...maar dat de klant koning mag zijn is wel net zo fijn, tenslotten leven de winkeliers van de klanten die kopen...en ik denk dat de winkelier zijn klant graag als koning behandeld om op die manier meer winst te kunnen maken:) en omdat vriendelijkheid meer tot aankopen leidt denk ik ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu nog steeds is de klant koning.
Daar draait een winkel toch op.
Het gaat er niet om ,om klanten te krijgen.
Maar om klanten te houden,vooral in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De klant is koning...zolang hij zich als een koning gedraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. En dat werkte.