Wat betekent de volgende uitdrukking: Honden hebben bazen en katten hebben personeel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag! Ik had thuis ook een kat vroeger en die was serieus de baas in huis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
miauuuuw ;))
Rieneke1
14 jaar geleden
kopje :))

Het beste antwoord

Honden luisteren naar je,als je zegt;zoek stok! gaan ze meest op zoek naar de stok...ze voeren je opdracht uit..Katten daarentegen doen dat niet,die miauwen voor de deur,die wij dan voor ze open doen,en miauwen weer als ze weer naar binnen willen en wij(het personeel) doen de deur weer open.Dus dat is in simpel hollands de uitleg van de uitdrukking:Honden hebben bazen en katten personeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok muts vat 'm +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Rieneke1
14 jaar geleden
haha duidelijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ontzettend leuk uitgelegd +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he muts voor jou het beste antwoord ,groetjes van "Pien"'

Andere antwoorden (5)

Omdat een hond wordt gezien als een onderdanig dier. Hij leeft in een roedel met een roedelleider.

Een kat laat zich niet leiden en bepaalt zijn eigen leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 't algemeen: tussen de karakters van honden en poezen/katten ligt een wereld van verschil. Een hond laat zich graag leiden. Een poes of kat heeft dat eigenlijk niet. Die gaat z'n gangetje als het bakje voer maar op tijd aanwezig is.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een hele leuke link!

http://ladycat.nl/Kattenweetjes/de_hond_heeft_een_baas_en_een_ka.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond zal, mits goed getraind, doen wat jij van hem vraagt. Een kat zal eerder geneigd zijn jou zo te manipuleren dat jij doet wat zij (hij) wil.
14 jaar geleden
"Wat betekent de volgende uitdrukking:
Honden hebben bazen
en katten hebben personeel?"

Honden kijken tegen de mens (de baas) op;
katten kijken op de mens (het personeel) neer...