Naar de knoppen gaan is een eufemisme voor naar de kloten gaan ( eufemisme is een woord of zinsdeel waarmee iets mooier of vriendelijker wordt voorgesteld dan in werkelijkheid is) wat wil zeggen dat iets stuk gaat of kan gaan, wat dan weer herleid word naar het woord knopen op kledingstukken ,die zoals je weet altijd als eerste stuk gaan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een amsterdamse uitdrukking. Klote komt van vloek. Een vloek over iemand uitspreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kloten waren toch kanonskogels? Klootzakken zijn zakken waar vroeger kanonskogels in bewaard werden.