Pinken zijn jonge stiertjes en die zijn waarschijnlijk heel alert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Sorry, -1, heeft niets met stieren te maken.
Ha, die Gabos;

Feniks gaf al een logisch antwoord maar de etymologen hebben meerdere verklaringen. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitdrukking "Bij de pinken zijn" betekent: handig zijn, goed op het geld passen.
Deze uitdrukking is bekend sinds 1860 en komt vermoedelijk uit de zigeunertaal (rotwelsch), waar 'pinke' geld betekent