waar komt de gevleugelde uitdrukking "Tante Pos" vandaan?

Heb je het over de postbezorging, dan heb je het over Tante Pos, maar waarom noemen we dat zo, in vroeger tijden was er geen tante die de post bezorgde, alleen maar omes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (2)

Ik heb me ooit laten vertellen dat eigenlijk van Post TanTe kwam, dus met de letters PTT. Maar omdat dit niet lekker in het gehoor lag hebben ze het omgedraaid en er TanTe Pos van gemaakt.
Of dit de waarheid is weet ik niet, maar het is me ooit zo verteld............
12 jaar geleden
Tante Pos is een schertsende benaming voor de Nederlandse postdiensten. Grappig is dat ook in Tante twee letters (a+e) kunnen worden weggestreept. Dan blijft er TNT over. Maar sinds de invoering van PostNL is ook deze afkorting weer achterhaald. Grappige en goede vraag !