Alfred Korzybski, die erover schreef in Science and Sanity uit 1933. ‘The map is not the territory’.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Briljante opmerking die ik 100 keer per jaar gebruik.

Andere antwoorden (1)

Vdijken gaf het goede antwoord!
AE van Vogt heeft er een goed fictie boek over geschreven waar meer van die aannames onderuit worden gehaald... Nul-A
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik hem als verwoed SF lezer dan ook tegengekomen, die uitspraak, maar was de naam even kwijt geraakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ken je ook de kreet: kul kraakt koppetje
ik heb de hele serie van NUL-A gelezen... vond t erg leerzaam hoe je met aannames kan omgaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, zegt me even niets,is waarschijnlijk niet blijven hangen.