Kan je als twintiger nog acteur worden?

Ik wilde als kind graag acteur worden maar heb hier nooit wat mee gedaan. Is dit nog mogelijk nu ik geen ervaring heb/nooit iets in die richting heb gedaan?

een jaar geleden
1.8K
tinus1969
een jaar geleden
Harrison Ford was 35 toen hij doorbrak als acteur.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Je kunt ook op zoek gaan naar een amateurtoneelvereniging. Dan kun je kijken of het echt iets voor je is, of je talent hebt, en/of je het misschien als hobby kunt doen.
Castle
een jaar geleden
Als je acteur wilt worden en het voor de plezier ervan wil doen dan is een amateurtoneelvereniging zoals HannekeJanssen zegt een prima oplossing. Hier kun je leren. Je kan vaak ook online cursussen volgen (tegen betaling helaas). Mocht je het willen doen voor de bekendheid dan is het moeilijker want zelfs met talent zul je geluk moeten hebben. Veel succes en plezier.

Antwoorden (1)

Het is mogelijk. Maar een voorwaarde is natuurlijk dat je talent hebt.
In Amsterdam, bijvoorbeeld, is een vooropleiding voor iedereen, die naar een HBO Toneelschool wil gaan.
De voorwaarden voor die opleiding zijn:
- Je bent tussen de 16 en 24 jaar oud;
- Je hebt ambitie;
- Je hebt doorzettingsvermogen;
- Je hebt de wens om naar een HBO Toneelschool te gaan.
Dus als je nog niet ouder bent dan 24 jaar zou je auditie kunnen doen voor deze vooropleiding. Dan zal moeten blijken of je inderdaad het talent hebt om alsnog acteur te worden.
Zie de link voor meer informatie.
een jaar geleden