Hoe heet de dans in dirty dancing tijdens het nummer hungry eyes?

Tijdens het nummer hungry eyes leert die dansleraar dat meisje een dans, en ik zou is willen weten hoe die heet?

2 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

In de film leert Baby de Mambo. Het nummer Hungry Eyes leent zich ook goed voor de Mambo, maar in Nederland is (Wellicht moet ik zeggen was) het ook populair voor het dansen van de rumba.
Je kan er ook een langzame chacha op dansen (voor beginners of als je ingewikkelde figuren wilt oefenen alhoewel daar ook zat andere nummers goed voor zijn).
Wat betreft beat leent het zich ook voor een Quickstep (of foxtrot), maar het nummer heeft een wat meer Latin gevoel dus leent het zich minder voor de Ballroom.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
In deze film leert ze de mambo. Maar ik heb geen bron kunnen vinden die zegt dat ze in Hungry Eyes de mambo leert. Over de ChaCha wordt getwijfeld:
https://www.dance-forums.com/threads/which-dance-to-this-song.40376/
Rumba en foxtrot klopt (zoals ik ook al zei).
Thecis
2 jaar geleden
Wat betreft de film, zoals je al zegt, ze leert daar de mambo. Dus ook tijdens dat nummer.
Wat betreft de echte wereld, ik heb vele jaren gedanst, wedstrijden gedaan met zowel Ballroom als Latin, vandaar mijn invulling hiervan. De chacha kan je hierop dansen (kan op elke rumba) maar zoals ik al zei, het is echt voor beginners of wanneer je ingewikkelde figuren wilt oefenen. Juist omdat het zo / te langzaam is. Er zijn zat andere nummers die een veel leukere chacha zijn.
Hartelijk dank voor de bevestiging van de andere zaken...
SimonV
2 jaar geleden
Dank voor je reactie. Plus.