Waar vind ik een opname van ?Het Leesplankje van Paul van vliet?

Ik heb het hele internet afgestruind maar kan het niet vinden. Het fragment komt uit de one-man show noord west en is een alternatief leesplankje. Het begint met ‘ Jaap Bloot Vies’. Weet anders misschien iemand de hele tekst? Kan ik ook al wat mee. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Het is niet bedacht door Paul van Vliet maar door Fons Jansen. Tenminste, als https://groups.google.com/forum/#!topic/nl.taal/U1JIvavPRDw juiste informatie geeft. Na Jaap bloot vies: Wim kust Jet. Teun vuurt Gijs. Lam keest bok. Meiden bloes rok uit slapen.

Maar op de dubbelcd "One man show noord west" van Paul van Vliet staat inderdaad een item (cd 1, track 3) dat Leesplankje heet. Werd in 1973 als LP uitgegeven. Antiquarisch kun je nog wel aan een van deze geluidsdragers komen.