Staan er meer woorden/ teksten op internet of in alle boeken over de hele wereld??

Ik wil bij mijn betoog het argument gebruiken dat er meer woorden op internet staan dan in alle boeken op de wereld, maar klopt dit??

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel echt boeken met inhoud, dus geen telefoonboeken en reclamefolders.
Bovendien lijkt het me handig om alle boeken mee te tellen, omdat de oplage van internet ook heel groot is :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt er een beetje van af hoe je het wilt berekenen, en/of wat wèl en niet meetelt.
- Unieke boeken of ook de boeken apart meetellen in grote oplages zoals de Bijbel of de Koran?
- wanneer is iets een boek? Telefoonboek? Ikea catalogus?
- wat zijn woorden op het internet? Txt-doc-files met bestaande woorden of ook al die nullen en enen in mp3-files en avi's?

Pas als daar meer duidelijkheid over is, zou je een poging kunnen wagen om dat te gokken, maar ik denk dat het eigenlijk onmogelijk is, omdat we er onvoldoende zicht op hebben.