Hoe kan ik deze flaptekst verbeteren (zie uitleg)?

De flaptekst van een boek moet pakkend zijn, maar ik vindt mijn flaptekst nog niet echt pakkend. Hoe kan ik dit verbeteren.

Andere verbeter puntjes zijn ook toegestaan.

Dit is de flaptekst:

Mandy en Sanne zijn goede vriendinnen en msnen veel met elkaar, teveel. daarom besluiten ze op een dag tegen hun msn ``verslaving´´ te gaan vechten en verminderen het gebruik van het populaire chatprogramma.

John Taylor de eigenaar van het chatprogramma krijgt via zijn statistieken te weten dat de trouwste chatsters aan het verminderen zijn. Hij nodigt de meisjes uit op kantoor en laat ze allebei tegelijk in loggen op het chatnetwerk. Als er bij allebei een loginfout te voorschijn komt, opent zich een geheime weg naar een fantasy wereld.

Hier kunnen vreemde dingen gebeuren, die de chattoekomst voor eeuwig kan veranderen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen: begin eens met goed nederlands... wat een knollen van fouten zeg!!!
- ik vindt ipv ik vind
- verbeter puntjes ipv verbeterpuntjes
- aan het verminderen ... beetje merkwaardige formulering! zou ies van 'minderen' moeten zijn...
- in loggen ipv inloggen
- fantasy wereld ipv fantasy-wereld
- voor eeuwig kan veranderen ipv voor eeuwig kunnen veranderen ...
Ik denk niet dat ik een boek met dergelijke fouten en slecht nederlands zou willen lezen, dus een flaptekst als je voorstelt lijkt me doeltreffend genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ik typte gister op een andere pc met een irritant reagerend toetsenbord. En op mijn mobiel het ik het wel goed getypt en ik heb een lichtte vorm van dyslexie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik schrijver was zou ik het mijn eer te na vinden om wat voor een tikfout dan ook te maken. Ik vind je verweer van het toetsenbord geen argument voor de fouten die je maakte. Dyslexie wel. Wel opvallend dat je zo'n woord wel goed schrijft maar wel in de fout gaat met 'lichtte vorm'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de spellchecker van gv kent het woord dyslexie, ik typ eigenlijk steeds dyslextie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik probeer wel, zo goed mogelijk te typen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nog nooit iets gemerkt van een spellchecker hier... het enige (en niet enigste) dat hier wordt gecheckt is het aantal tekens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit inderdaad een automatische spellchecker op GV. Spel maar eens bewust iets fout, bijvoorbeeld die "dyslextie". Of type alleen maar het woord spellchecker, dat kent 'ie ook niet haha. Je krijgt dan in elk geval de bekende rode lijntjes en een klein schermpje met suggesties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vout gespeld ... ik krijg EGT GEEN kringels... zal wel iets van jullie browsers zijn hoor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm ik gebruik normaal Firefox. Eens proberen in Internet Explorer (kaal, zoals met Windows meegeleverd, niks erop of eraan). Eben wat vout spelllen... Ok, krijg geen kringellijntjes (dat zal dan de ingebouwde spellchecker van Firefox zijn die dat doet), maar nog steeds wel dat kleine schermpje met suggesties. Dat schermpje zal wel van GV zijn dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorry hoor, maar ik kan hier gewoon intieperen wat ik wil zonder rare kringeltjes of suggestie-boksjes. Foud = vout, NIETS van GV erbij... Het is dat ik er geen plaatje bij kan zetten, maar anders had ik dat graach chedaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is jouw browser helemaal kaal met standaardinstellingen? M'n Internet Explorer wel en die geeft toch echt zo'n schermpje. Welke browser gebruik je überhaupt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ahaaaa in Chrome krijg ik kringeltjes, maar dat is afhankelijk van mijn taalinstelling, en dat krijg ik op elke andere site ook... Heeft NIETS met GV te maken. Ik merk dus in chrome dat ik rode kringeltjes krijg onder nederlandse woorden want ik heb de engelse taal als default ingesteld. Als ik met IE8 op deze site iets intik kan ik ALLESSS Maar dan ook ALLEZZ inticken sonder raere kringeldjes... Dus: GEEN spellingschecker in GV!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, GV heeft dat schermpje wat jij nog steeds niet ziet, wat ik krijg in Internet Explorer en Firefox. Misschien verhinderen jouw instellingen dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nouwwwuuhhh zlimpie, seg maar waar je dat instelt dan he! Offuhhh 'krijg' je die pas als je het tot 4 bolletjes hebt geschopt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na even zoeken, staat het gewoon in de Instellingen (helemaal bovenaan je scherm), onder Account, laatste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kzie t ja... nou gezien de effecten als dat ie allerlei constructies goed keurt die hier zjn ingetiept heb ik zo het id dat het nog niet perfect is... en dus gebruik ik m niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik negeer 'm ook haha Maar bestaan doet 'ie :P

Antwoorden (4)

Om te beginnen kun je gaan oefenen met herschrijven, zie onderstaande website. Verder kun je bij 'zoeken'het woord flaptekst invullen, je kunt dan tips vinden.
Kleine opmerking: ik vind is zonder t.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Als John Taylor, eigenaar van een chatprogramma, merkt dat een paar leden steeds minder gebruik gaan maken van zijn netwerk, bedenkt hij een plan om dat tegen te gaan.
En dan opent er zich een fantasywereld voor Mandy en Sanne. Er gebeuren vreemde dingen en de chatwereld is niet meer wat het geweest is."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer Mandy en Sanne besluiten hun MSN verkeer drastisch te verminderen, wordt dit onmiddellijk opgemerkt door John Taylor.
Hij is de eigenaar van een populair chatprogramma en komt via zijn statistieken te weten dat deze twee trouwste chatters dreigen af te haken.
Hij besluit de meisjes uit te nodigen op zijn kantoor en laat ze gelijktijdig inloggen op het chatnetwerk.
Wanneer er dan een inlog fout bij beiden tevoorschijn komt, opent zich een geheime weg naar een fantasy world, die zijn weerga niet kent en de chat toekomst voor eeuwig kan veranderen.......
13 jaar geleden
Ik vind de term "fantasywereld" op een boek niet passen. Gebruik gewoon "andere wereld". Die kan dan fantasyachtig zijn qua beschrijving in het boek, maar je moet het niet zo willen noemen. Voor de personen in het verhaal is die wereld echt, niet het product van hun fantasie.