Ik wil graag een goed zelfhulpboek kopen voor o.a. een negatief zelfbeeld en zelfvertrouwen en depressie. Tips?

Niet té zweverig maar gewoon een goed boek. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald boek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste Enna, "Als leven pijn doet" van René Diekstra vind ik nog steeds een makkelijk leesbaar en handig boekje waarin de door jouw genoemde onderwerpen op een eenvoudige manier worden beschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik hou van mij, van Annemarie Postma. Dit is een vrouw die fotomodel is geworden terwijl ze in een rolstoel zat. Das pas positief!!! Ik heb er destijds veel aan gehad tot mezelf te komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe aarde, van Eckart Tolle.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/een-nieuwe-aarde/1001004002601178/index.html

Toegevoegd na 24 seconden:
Een vriendin is helemaal gek van de boeken van Dr. Phill.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit boek is erg uitnodigend:
In Ziels Gezond nodigt Annemarie uit tot een nieuwe kijk op gezondheid. Wat betekent écht gezond zijn? Is gezond zijn wel hetzelfde als de afwezigheid van lichamelijke ongemakken en ziekte? Hangt onze levenskwaliteit af van een perfect functionerend lichaam? Heeft alles wat ons overkomt een reden? En hoe zit het dan met ‘zeggenschap’ en maakbaarheid? Kunnen wij onszelf door de kracht van intentie en gedachten genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 'Awaken the giant within' van Anthony Robbins erg goed en heel leesbaar. In het Nederlands uitgebracht onder de titel : 'Stap in je grootsheid'.
Het is een al wat ouder boek : uitgebracht in 1991, maar ik vind het nog steeds heel actueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klassieker:

Niet morgen maar nu - wayne dyer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psycho-Cybernetics van Maxwell Maltz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk vraag je om een specialisme in de wereld van de psychologie van de mens. Begin bij het begin en probeer te snappen hoe de mens in elkaar zit: met feitelijk drie verschillende aansturingscentra: het autonome system, het lymbische systeem en de (neo-)cortex. Vandaar kun je je kennis gaan uitbouwen. Voor het eerste, raad ik je aan: "De tranen van de krokodil" van Piet Vroon