Ik heb onlangs een goed boek gelezen van Pepetela. De roman heet De Roemrijke Familie en speelt zich af rond 1650; vanaf de komst van de Hollandse kolonisten tot de Portugese overwinning op de Mafulo's (Hollanders). Erg interessant, want een vergeten stukje Hollandse geschiedenis! Veel leesplezier ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier vind je een beperkt overzicht:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Angolan_writers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben een lijstje voor je van titels die zich afspelen in Angola, daar zitten ook een paar schrijvers bij die uit Angolo komen (zie ook het vorige antwoord).

(td)