Vanaf welke leeftijd mag je een boek proberen te laten uitgeven?

Want een boek schrijven kunnen ze je niet verbieden, maar is er een regel voor een bepaalde leeftijd die je minstens moet hebben om het te laten uitgeven?

Toegevoegd na 9 minuten:
Niet dat ik het zelf van plan ben ofzo, maar ik vraag het me af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Ik denk dat als jij een uitgever kunt vinden die jou boek goed vind en uit wil geven leeftijd geen rol speelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen leeftijdsgrens vastgesteld. Wel is het zo dat je voor het tekenen van een contract met een uitgever toestemming nodig hebt van een van je ouders of een wettelijk vertegenwoordiger.

Vanaf de leeftijd van 16 jaar kan de handelingsonbekwaamheid van een minderjarige gedeeltelijk worden opgeheven. Dit heet handlichting. Handlichting moet worden aangevraagd bij de rechtbank.
13 jaar geleden
Daar is geen leeftijd aan gebonden. Tegenwoordig kan je ook heel makkelijk via bv Bruna je eigen boek uitgeven.