Hoe heet deze fantasy boekenreeks over een tuin met fabeldieren?

Ik heb als twaalfjarige (nu ben ik 16) een fantasy boekenserie gelezen die ik ontzettend leuk vond. Ik heb de serie echter nooit uitgelezen. De hoofdpersoon was een tienermeisje, ze had een klein broertje. Hun opa had een enorme tuin met fabeldieren erin, waar ze avonturen beleefden. Volgens mij gebeurde er iets op midzomernacht (de dieren werden agressief ofzo). In één boek gingen ze naar een mortuarium ofzo en in een ander boek gingen ze in een toren waar iets lag dat ze moesten beschermen tegen een bende. De hoofdpersoon kreeg volgens mij ook feeënkrachten. Voor de rest was er een vrouw met een auto, een stille albino man en een golem? Klinkt eigenlijk allemaal best vreemd maar dat is wat ik heb onthouden. :)

2 jaar geleden
1.2K
SimonV
2 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je geen Fablehaven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fablehaven_(novel)
luiaard
2 jaar geleden
Jawel, ik herken het!! Super bedankt!! :)
Antoni
2 jaar geleden
De Nederlandstalige vertaling van de serie heet Fabelhaven. Zie bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/nl/p/fabelhaven/1001004007524787/. 'Kendra en haar broertje Seth weten niet dat hun grootvader de verzorger is van Fabelhaven, een vrijhaven voor fantastische wezens. In het omsloten bos wordt de vrede door oeroude wetten bewaard, zodat de hebberige trollen, de stoute satyrs, samenzwerende heksen, de duiveltjes en jaloerse feeën in toom blijven. Maar als de wetten op een dag gebroken worden, komen er vernietigende krachten vrij waar Kendra en haar broer misschien niet tegen opgewassen zijn. Om hun familie te redden, Fabelhaven en misschien zelfs de wereld moeten de twee de kracht vinden om te doen waar ze het bangst voor zijn.'

Antwoorden (1)

Dat is dus inderdaad Fabelhaven. Het is een fantasy-roman uit 2006, geschreven door Brandon Mull.

Met dank aan Antoni:
Kendra en haar broertje Seth weten niet dat hun grootvader de verzorger is van Fabelhaven, een vrijhaven voor fantastische wezens. In het omsloten bos wordt de vrede door oeroude wetten bewaard, zodat de hebberige trollen, de stoute satyrs, samenzwerende heksen, de duiveltjes en jaloerse feeën in toom blijven. Maar als de wetten op een dag gebroken worden, komen er vernietigende krachten vrij waar Kendra en haar broer misschien niet tegen opgewassen zijn. Om hun familie te redden, Fabelhaven en misschien zelfs de wereld moeten de twee de kracht vinden om te doen waar ze het bangst voor zijn.
SimonV