Hoe heet een boek over een man die werkt in een wc-papierfabriek?

Ik zoek een boek over een man in een wcpapier fabriek.. heb deze jaren geleden gelezen. Hij word geframed voor een moord. Weet even niet meer of het engels of nederlands was. Droge humor. Man woonde als t goed is nog thuis.. verder kan ik me weinig herinneren. Zou het graag nog eens lezen!

3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het boek 'Leven en laten leven' van Hendrik Groen (pseudoniem van Peter de Smet) uit 2018 gaat over een man die werkt in een wc-papierfabriek. Hij wordt daar ontslagen en besluit dan zijn leven radicaal om te gooien. Zijn huwelijk loopt ook al niet goed, en hij wil liever verder met een andere vrouw. Hij besluit zijn eigen dood in scene te zetten, om daarna verder te leven met die andere vrouw.

Hier https://valeriesboekenwereld.be/?rcno_review=leven-en-laten-leven-hendrik-groen-marloes vind je meer informatie. Misschien is dit het boek dat je bedoelt, al is het verhaal niet helemaal zoals je het in de vraag beschrijft.
Antoni
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik denk niet dat dit het boek is dat bedoeld wordt. Er is ook een boek van een gast die een saaie kantoorbaan heeft en gepest wordt door zijn collega's, vooral door een secretaresse (of zoiets, die juniky heet) Hij woont bij zijn moeder en die pest hem ook. En zij wil dat hij alles voor haar doet en ondertussen wil ze dat hij het huis uit gaat. Dan gaat er iemand dood en wordt hij ervan verdacht. Om respect te krijgen doet hij alsof hij dat gedaan heeft. Daardoor krijgt hij een keer seks met die secretaresse. Aan het eind van het verhaal wordt hij aangehouden voor die moord.
Er was ook niet iets met een auto, die van hem of van zijn moeder. Ik heb van dit verhaal een audioboek, maar waar ik die heb liggen...
Ik moest meteen aan dat verhaal denken toen ik de vraag las.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik kwam terug om te kijken of vraagsteller zelf al gereageerd had. Zie ik die -
Die is niet van mij.
Semmyhart
3 jaar geleden
HeerVoldemort die bedoel ik! Ik heb het als audioboek gratis eens online geluisterd. Zou t graag nog eens horen, want heb er werkelijk om in een deuk gelegen!