Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk boek heeft een tovenaar een draak als huisdier?

Jaren geleden hoorde ik iemand praten over een boek / boekenreeks waarbij er een machtige tovenaar was die een gevaarlijke draak als huisdier had. Hij moet die draak echt onder controle houden. Er zijn ook momenten dat het nog maar net goed gaat en de draak geen hoofdpersonen te pakken krijgt.
Aan het einde van het boek / de reeks zit de tovenaar in zijn huis en blijkt de draak best vriendelijk te zijn. De draak geeft aan dat hij de rol van woeste draak wel leuk vond, maar dat hij de rollen volgende keer wil omdraaien.
Weet iemand over welk boek / welke boekenreeks dit gaat?

3 jaar geleden
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Gaat het om kinderboeken, stripboeken of fantasy voor volwassenen?
Amadea
3 jaar geleden
In de Nederlandse taal (origineel of vertaald) of Engels?
Thecis
3 jaar geleden
Sowieso fantasy natuurlijk. Ik gok voor volwassenen. En of het vertaald is, zou ik eerlijk waar niet weten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je de Dragon Fire Trilogy van Charles Ashton.
In het Nederlands heten de drie delen "De droom van de draak", "De betovering van de spiraal" en "Een brug van drakebotten". Het gaat over de tovenaar Puckel en de jongen Mus (Sparrow) die van hem bijzondere gaven heeft gekregen.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding