Zijn er Fantasy-boeken met illustraties?

Ik ben nu bijna klaar met In de Ban van de Ring en wil graag een nieuw high fantasy-boek. (dat is een boek dat zich in een fictieve wereld afspeelt.) Alleen wil ik daar graag wat illustraties erbij, want dat beschrijven van een wezen waarvan ik nog nooit gehoord heb vind ik best wel vervelend.
Het boek dat jullie aanraden hoeft niet per se te lijken op Tolkien.
Het boek moet wel in het Nederlands zijn

1.8K
SimonV
3 jaar geleden
Deze boeken lijken op die van Tolkien:
https://www.readbrightly.com/books-like-hobbit-12-epic-fantasies-worth-reading/
Asterixfan1
3 jaar geleden
Dit is niet wat ik vroeg! Ik vroeg of er een Fantasyboek met illustraties is.
Thecis
3 jaar geleden
Veel van de wezens die beschreven staan in Fantasy boeken, worden ook gebruikt in Dungeons and Dragons. Als je mooie illustraties wil ter ondersteuning, zou je eens kunnen kijken in de Monstrous Manual. Daar staan fantastische dingen in beschreven. Andere mooie series:
- Terry Pratchett - Discworld Novels (iets van 30 stuks)
- Feist - Magician serie (ca 1.5 meter aan boeken)
- Wheel of Time
- etc
Dit is veelal dus wel zonder illustraties, maar met de MM als ondersteuning erg leuk.
Asterixfan1
3 jaar geleden
Bij monstrous manual bedoel je Monster manual, toch?

Antwoorden (2)

Ik heb bijzonder genoten van de Donkere Toren-reeks, van Stephen King.
De uitgaves die ik heb zijn verlucht met mooie gedetailleerde illustraties.
Veel leesplezier!
3 jaar geleden
Ik vond miss peregrines home for peculiar children persoonlijk heel leuk. Er staan illustraties in die je echt mee nemen het boek in en je laten denken dat je in die tijd mee loopt.