Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de titel van een verhaal over een meisje dat in een vergeet-mij-nietje veranderd?

Ik heb geen idee meer waar ik het heb gehoord, ik weet alleen zeker dat het geen film is. Het verhaal gaat uitgebreid (geloof ik) over een jongen die in een soort wereld onder de grond beland en daar wordt vastgehouden door de koning daar. Die koning heeft ook dochters waarvan er eentje is die de jongen wil helpen en als opdracht moet hij bijvoorbeeld de dochter uit al zijn andere dochters zien te halen, want ze zijn allemaal identiek en hij merkt het meteen als ze een teken zou geven. Aan het einde komt de jongen weer boven de grond (naar de normale wereld) en veranderde het meisje in een vergeet-mij-nietje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
780
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hai Mauss, Het meisje is prinses Hyacinta die zichzelf in een vergeet-mij-nietje verandert. Zij doet dit omdat haar geliefde prins haar vergeten is doordat hij haar kuste waardoor hij vergat wie zij is. Dit was nl. door toedoen van haar vader de koning van de onderwereld Magoggel. Het boek is deel 7 uit de serie van De blauwe maan van Tonke Dragt idd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

volgens mij bedoel je de blauwe maansteen van Tonke Dragt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
weet je misschien waar ik een goede samenvatting van dit verhaal kan vinden? Dit zou namelijk heel goed kunnen zijn wat ik bedoel! alvast bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je het hebt over de mythe van Narkissos, maar ik ben niet 100% zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik weet zeker dat het niet deze mythe is die ik bedoel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding