Hoeveel hoofdstukken is een goed minimum voor het schrijven van een non fictie boek?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
tinus1969
4 jaar geleden
Schrijvers/uitgevers denken niet in hoofdstukken maar in woorden. 100-150.000 woorden is gemiddeld voor een roman bv.
Wat voor onderwerp gaat je non-fictie boek over? Wat voor doelgroep?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat er 2 kanten van een verhaal zijn maar dat er niet naar de negatieve kant van het verhaal wordt gekeken is het nu uit een onkunde om dit in te zien of ligt het bij de goesting om dit in te zien door narcisme of zelfvoldaanheid. De inhoud vn dit boek is aan de redelijk zware kant en komt in het eerste opzicht als niets meer dan een ordinaire uitspatting over maar mijn doel is om duidelijk te make dat als we op deze manier door blijve gaan dit de kop zal koste van de wereld zoals we die kennen of hoe we onze wereld in de toekomst zoude wille kennen dus dit boek is bedoeld als een broodnodige schop tege de schenen van de mensheid op de beschreve vlakken. Ik ga voor dit boek ook eerst de opinie van een psychologisch iemand en de opinie van een maatschappelijk iemand vragen voor ik zou beslissen om dit boek uit te brengen
SentWierda
4 jaar geleden
Een tip: probeer taalkundig juiste en kortere zinnen te schrijven. Dan krijg je een leesbaar boek.
Als je dan het boek in eigen beheer uitgeeft: prima.
Als je een uitgever naar de tekst laat kijken, dan zijn er drie mogelijkheden. 1. Er moet veel aan de tekst worden gesleuteld. 2. De tekst moet worden herschreven. 3. De uitgever accepteert dit boek niet.

Antwoorden (1)

Op zo'n vraag is niet zo maar een antwoord te geven. Tijdens het schrijven of het samenstellen van zo'n boek zal je vanzelf merken hoeveel hoofdstukken er nodig zijn of handig zijn. Het beste is ieder deelonderwerp een eigen hoofdstuk te geven. Zo baken je ieder deelonderwerp af van de andere deelonderwerpen. Sommige deelonderwerpen verdienen misschien wat meer aandacht: dan kan je daarvoor meer dan één hoofdstuk gebruiken.
Antoni