Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er boeken gebasseerd op films of series?

Je ziet veel dat boeken worden verfilmd, maar is dit ook andersom gedaan? Zo ja, hoe pakte dit uit. Ik bedoel dus dat beide verhalen (grotendeels) hetzelfde zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, die zijn er. Zie de vele voorbeelden op een website als https://www.boekmeter.nl/forum/3/129. Ene Rammen vraagt op die website naar boeken die geschreven zijn nadat eerst een film is gemaakt en krijgt in zijn antwoorden vele tientallen voorbeelden aangereikt.

De ene keer zal het uitbrengen van zo'n boek goed en de andere keer zal dat minder goed hebben uitgepakt. Het ligt er maar net aan of de kwaliteit van het boek goed is, en of het boek (ook) populair wordt.

Ik kan me niet herinneren dat er ooit een bestseller is geweest van zo'n boek, dus extreem succesvol zijn dat soort boeken niet geweest.
(Lees meer...)
Antoni
6 jaar geleden
En denk aan het recente boek naar aanleiding van de Netflix-serie The Crown.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij is Triptiek van Karin Slaughter gebaseerd op of geïnspireerd door een film.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding