Hoe heet het boek dat begint met dat het een amsterdamse slimste mooie jongen is en een “beestje” vind onder de heg?

Vanochtend zat ik te luisteren naar een luisterboek, het begon over een jongen die de allemooiste slimste leukste was, maar hij verveelde zich en ging naar een park als ik het mij goed herinner. Daar begon ineens een “ beestje “ Tegen hem te praten die verstopt zat onder een heg en waarvam de jongem hem in het begin niet mocht zien En hij zei tegen die jongen dat hij dom was. Het beestje spoorde hem Uiteindelijk aan om naar huis te gaan en zijn moeder gedag te zeggen en samen op avontuur te gaan. Eerst zit het beestje in zijn binnenzak en later in zijn haren. Dan staat er een auto met pech en schreeuw het beestje met een hoge piepstemmetje dat die jongen wel wil helpen Uit naam van de jongen. De man met pech vind het in eerste instantie maar raar dat die jongen met zo’n hoge piepstem praten maar dat is natuurlijk het beestje. De jongen gaat dan uitleggen wat dat beestje is. Dat beestje praten trouwens met rare woorden niet constant Maar wel geregeld

En toen viel ik in slaap haha en heb ik de rest van het boek dus niet kunnen horen of kunnen onthouden maar sterker nog ik weet geen titel niks. Dus ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen want ik vind het een super leuk boek

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Herinner me ineens nog dat het plaatje op YouTube want als het goed is een blauwe achtergrond met een knappe jongens Koppie erop
Antoni
6 jaar geleden
Twee gedachten naar aanleiding van je vraag. Misschien heb je er iets aan: In "Erik of het Klein Insectenboek" van Godfried Bomans beleeft een jongen avonturen met insecten. Dat begint echter met een schilderij in zijn slaapkamer waarvan de insecten op het schilderij beginnen te leven. De schrijver Jan Wolkers was in zijn leven altijd heel geïnteresseerd in de natuur en met name in "beestjes". Misschien heeft hij zoiets ooit in een boek verwerkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel!!! Het zijn ze allebei niet. Maar geweldig dat je mee denkt. Het is zwerftocht met korilu
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@enajwaard , hier kun je het boek helemaal uitlezen. Het papieren boek is in 1970 geschreven door Thea Beckman.
https://www.youtube.com/watch?v=IHPHDlIUKd0
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geweldig!!!! Dankjewell

Het beste antwoord

Zwerftocht met Korilu
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!