Over het algemeen niet, maar in sommige voorleesboeken staan instructies voor de voorlezer. Aan het eind van de tekst over dieren staat dan bijvoorbeeld:

"Zoek nu samen met het kind alle in de tekst genoemde dieren op de afbeelding terug. Laat het kind ze aanwijzen en de naam van het dier noemen."

Zo is het voorgelezen worden niet alleen leuk, maar leert het kind er ook nog veel van.

Het staat natuurlijk vrij aan de voorlezer om de instructies al dan niet op te volgen.
Antoni
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hangt af van de leeftijd van de personen aan wie het boek voorgelezen gaat worden. Zijn het jonge kinderen die zelf nog niet lezen kunnen, dan zijn het korte teksten en staan er veel plaatjes bij. Maar is het voor oudere kinderen en/of volwassenen dan is de tekst niet anders dan bij een gewoon leesboek.
Amadea