Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft mijn versie van 'The Magician's Nephew' maar 105 pagina's, terwijl de 'normale' versie ruim 200 pagina's bevat?

Ik heb de Narnia bundel, dus alle zeven delen in één boek gebonden. Zouden hierdoor de boeken wat ingekort zijn en missen dus delen uit het boek, of zouden ze door middel van een kleiner lettertype/meer woorden per pagina het aantal pagina's verminderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
799

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zal een combinatie zijn van verschillende factoren. Zo begint de paginering van een boek niet pas bij het verhaal, maar vaak al eerder. Bij een bundel zullen er daardoor pagina's weg vallen die anders dubbel erin zitten of niet nodig zijn (zoals witpagina's ed). Daarnaast kan het inderdaad heel goed zijn dat het lettertype kleiner is, waardoor er meer woorden op een pagina kunnen. Ook kan een pagina kleineren margers hebben of een blad kan van een groter formaat zijn. Per saldo betekent dit dus minder pagina's. Er kan wel iets aan de tekst veranderd zijn, maar dat zijn vaak niet zulke grote veranderingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt! Ik was al bang dat er stukken uit het verhaal zouden missen maar dat zal wel niet zo zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding