Van wat voor soort papier is het kluwer college wettenbundel gemaakt?

Ik vroeg mij af van wat voor soort papier het kluwer college wettenbundel is gemaakt. Ik dacht zelf rijstpapier?

Waar kan ik desbetreffende papier kopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Het is gemaakt van dundrukpapier, ook bijbelpapier genoemd.
Dit dunne, boutvrije papier is niet zwaarder dan 40 g/m².

---Doordat dit papier zo dun is, is het vaak deels doorschijnend. Over het algemeen wordt dit papier gebruikt voor boeken die bij gebruik van romandruk veel te dik zouden worden. Hierbij valt te denken aan bijbels en woordenboeken.
Bijbels zijn eigenlijk altijd gemaakt van dundrukpapier, vandaar dat dundrukpapier ook bekend staat als bijbelpapier. Doordat dundrukpapier zo dun is, scheurt en vouwt het erg snel. Omdat dundrukpapier vaak gebruikt worden voor boeken die langere tijd mee moeten is het papier vaak houtvrij. Houthoudend papier zou de mechanische eigenschappen nog slechter maken waardoor het nog sneller zou scheuren. ---

Toegevoegd na 2 minuten:
Dundrukpapier is te bestellen bij Antalis. Bron 2