Worden met de 'quotes' de gedichten ['poems'] van Winnie The Pooh bedoeld; zo niet, onder welke Engelse boektitel zijn deze dan gebundeld?

[In vervolg op mijn Winnie The Pooh-vraag van gisteren]
Er zijn verhalen en gedichten en 'quotes'. Het antwoord van gisteren sprak van verhalen en gedichten/poems. Waar vinden wij dan de verzamelde quotes. Die zou er wel moeten zijn. Ik weet echter niet of die ook van vóór 1960 is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee. Met 'quotes' worden de wijze uitspraken bedoeld die auteur A.A. Milne in de boeken over Winnie de Poeh schreef. Het zijn simpele zinnetjes, maar met een diepe gedachte erachter.

"Als er nou eens een boom omviel, Poeh, net als wij eronder liepen". "En als hij nou eens niet omviel", zei Poeh nadat hij even had nagedacht. Daar kikkerde Knorretje weer een beetje van op.

"Het kleine boek van de wijsheid" (ISBN 90-00-03275-x) bedoel je misschien. Engelse titel: Winnie-the-Pooh's little book of wisdom. London : Methuen, cop. 1999.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hé, maar nu vind ik op Amazon tóch "The Pooh Book of Quotations". Copyright 1986. ISBN 0-525-44824-1.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies @Amadea ... wijze uitspraken, maar daar werd in mijn vorige vraag niet op geantwoord, aan voorbij gegaan. 'Quotes' noem ik deze en vraag mij af of , behalve op Amazon , ook hier in Nederland dit boek verkrijgbaar is, de originele/Engelse versie dus? Ik ben niet bekend met Amazon, de werkwijze bedoel ik. Heb liever te maken met bijvoorbeeld Marktplaats of Bol, eventueel tweedehands.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus +
Amadea
8 jaar geleden
De Engelse uitgave is via bol.com tweedehands verkrijgbaar: https://www.bol.com/nl/p/the-pooh-book-of-quotations/1001004000974003/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas Amadea, ondanks jouw speurwerk, niet gelukt.
Het werd wel aangeboden door een externe verkoper, maar zij bleken het boek niet meer in voorraad te hebben, een administratief foutje.